donderdag 17 september 2015

Sieradenset 'Dryade' met jaspis en aventurijn


Weet je nog dat ik deze gave oceaanjaspis schijf liet zien in mijn blogpost over jaspis, de edelsteen van de maand september? Ik heb de steen deze week verwerkt in een nieuwe sieradenset. Mijn inspiratie voor de ketting en een paar oorbellen was de sprookjesachtige figuur van de Dryade.

Sieradenset 'Dryade'
De dryaden zijn elfachtige wezens die in het bos leven. De naam 'dryade' komt uit het oude Griekenland en mensen geloofden in die tijd echt in deze boselfen. Zo waren er ook water-, lucht- en bergelfen die ook allemaal een van het Grieks afgeleide naam hebben. Soms wordt de dryade gelijkgesteld met de geest die in een boom huist, zeg maar de verpersoonlijkte ziel van de boom. Als symbool staat de dryade dus voor het bos, bomen en in een groter geheel als de natuurlijke wereld waarin je tot rust kunt komen. 


Ik heb de jaspis schijf gebruikt als achtergrond voor een levensboom van verzilverd draad. Aan de achterkant zit de steen stevig verankerd in wat dikker zilverdraad. De steen hangt aan een ketting van grote aventurijnkralen die in een prachtig geometrische figuur zijn geslepen (wie weet hoe deze geometrische vorm heet? Ik kan het helaas niet vinden...). De ketting is afgemaakt met een lint in dezelfde zachtgroene kleur als de aventurijnkralen.


Ik heb de sieradenset afgemaakt met dit paar oorbellen die dezelfde aventurijnkralen hebben met daaraan groene en bruine glaskraaltjes. Het geheel doet mij echt denken aan boselfen, vooral door die prachtige zachtgroene kleur.

Roept deze sieradenset of één van de onderdelen ervan jouw naam? Dan kun je de sieraden vinden in de webshop!

Ik ben benieuwd welke sprookjesfiguur de volgende keer zal komen om mij te inspireren! ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten