maandag 21 september 2015

KleurenKracht: Pimpelpaars!


Pimpelpaars, de naam alleen al vind ik superleuk klinken! En vandaag bespreek ik deze kleur in een nieuwe aflevering van KleurenKracht! Pimpelpaars is voor mij een dieppaarse kleur ongeveer zoals de kleur van mijn jurk op de bovenstaande foto. Het is naast turquoise één van mijn favoriete kleuren om te dragen.

Paars roept heel veel associaties op en is een kleur die lang niet iedereen graag wil dragen. Paars is de kleur van fantasie, magie en intuïtie - geen wonder dus dat het één van mijn favoriete kleuren is ;). Daarnaast is het de kleur van inspiratie, spiritualiteit en hogere kennis. Het was vroeger een moeilijke kleur om te verkrijgen, dus daardoor droegen alleen belangrijke mensen de kleur paars. De kleur paars hoort bij de zevende chakra, de kroonchakra die staat voor hogere kennis.

Er zijn een aantal kristallen die paars van kleur zijn. De bekendste hiervan is denk ik wel amethist. Verder zijn de volgende edelstenen ook paars: fluoriet, sugiliet, charoiet, lepidoliet en tanzaniet. Van al deze stenen heb ik tot nu toe alleen nog maar met amethist gewerkt, wat in de ruwe vorm één van mijn favoriete kristallen is en één keer met fluoriet. Hieronder zie je een aantal paarse sieraden die ik gemaakt heb.


Dit is een feeërieke ketting van paars vilt gemaakt van merinowol en een ruwe amethist omwikkeld met zilverdraad.


Deze sieradenset liet ik al eerder zien in deze blogpost. De set is dieppaars (nóg feller en mooier dan op de foto) en heet 'Maleficent'. Ik gebruikte hiervoor zwarte onyx en een enkele amethistkraal.


Hanger van tweekleurige fluoriet - paars en groen - omwikkeld met dubbelvoudig zilverdraad.


Unieke statement ketting met ruwe amethist ingepakt in zilverdraad aan een ketting met ronde amethistkralen. Bekijk meer foto's van deze ketting in deze blogpost.

Ik zal vast in de toekomst nog meer paarse sieraden erbij maken. De sieraden die je hier ziet zijn nog steeds beschikbaar in de webshop

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen