maandag 7 september 2015

KleurenKracht: Lichtkoraal!


Waar denk je aan als je dit plaatje ziet? Als ik dit plaatje zie, denk ik zelf aan gezelligheid en geborgenheid. Zou dat komen door de bank, de deken, de lamp, de boeken of juist de gitaar? Het zo elk van deze objecten kunnen zijn, maar waarschijnlijker is dat de kleur op de muur mij de associaties van gezelligheid en geborgenheid geeft! 

Dit is namelijk mijn eigen huiskamer waar we verschillende muren geschilderd hebben in de kleur lichtkoraal. Vandaag bespreek ik deze kleur in KleurenKracht! Lichtkoraal is een kleur die een beetje tussen zalmroze en lichtoranje in zit. Toen we de huiskamer gingen schilderen wist ik heel zeker dat ik deze kleur op de muur wilde (mijn man was er iets minder zeker van...). Toch ben ik nog steeds heel blij met lichtkoraal. 

Lichtkoraal staat voor emotionele veiligheid, intimiteit en geborgenheid. Verder staat de kleur ook voor sensualiteit en creatiekracht. Koraal hoort bij de tweede chakra die je helpt om te gaan met emoties vooral in de relatie met anderen. Lichtkoraal kan je dus ook helpen om dingen samen te doen en te delen met anderen.

Ik vind lichtkoraal een hele mooie kleur en draag deze kleur graag bijvoorbeeld door zonnesteen te gebruiken in mijn sieraden. Hieronder zie een aantal sieraden waarin ik lichtkoraal heb gebruikt.



Zwangerschapsketting met zonnesteen met daaraan een levensboom met bergkristal. Lees hier meer over de zwangerschapskettingen van AardeKracht.


Bloem des Levens hanger met zonnesteen en citrien. Lees er hier meer over.


Sieradenset 'Innerlijke Godin' met roze opaal en glaskraaltjes in verschillende koraaltinten. Lees hier meer over deze sieradenset.


Deze ketting van een fragment van en schelp liet ik stiekem ook al zien in de vorige aflevering van KleurenKracht! Maar ik vond dat deze mooie zachtgekleurde hanger hier ook erg goed bij paste! 


Ook deze liet ik al eerder zien. Er zit ook lichtkoraal verwerkt in dit godinnenbeeldje namelijk zonnesteen en roze opaal. De steen in het midden is rozenkwarts wat meer lichtroze is en toch mooie combineert met het lichtkoraal. Lees hier meer over het godinnenbeeldje.

Een aantal van deze prachtig zachte sieraden vind je in de webshop. Kun je iets niet vinden of wil je een persoonlijk lichtkoraal sieraad in opdracht laten maken? Stuur me dan even een berichtje via het contactformulier hiernaast.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen