dinsdag 22 september 2015

Even tussendoor: geüpcyclede elfenjurk met klimop


Vandaag geen sieradenupdate, maar eens iets heel anders! De laatste tijd heb ik me verdiept in het upcyclen van kleding. Ik had al verschillende projecten uitgeprobeerd - één daarvan kun je hier zien - maar het is nu voor het eerst dat ik iets heb kunnen maken dat ook dagelijks draagbaar is! Ik heb namelijk deze groen/turquoise jurk geüpcycled, dat oorspronkelijk een onderjurkje van Didi was.

De gympen had ik al eerder gepimpt voor deze outfit en ik vond de klimopblaadjes zo leuk dat ik ze op deze jurk weer gebruikt heb. Ons huis wordt omringd door klimop, dus ik heb gewoon één van de mooiste blaadjes geplukt en als voorbeeldje gebruikt. Ik heb aan weerszijden 2 stukken van een oud t-shirt ingezet in dezelfde groene kleur en verder heb ik het geheel versierd met kraaltjes.


Ik ben best wel trots op het resultaat en kan niet wachten om de jurk dit weekend te dragen met mijn nieuwe petrolkleurige petticoat! 


Ik vind het idee dat je oude kleding een tweede leven kunt geven superleuk en ik heb dan ook al inspiratie voor 2 andere outfits... Vooralsnog ben ik deze nieuwe manier van werken vooral aan het uitproberen voor mijn eigen garderobe, maar wie weet dat ik ooit ook outfits voor anderen zou kunnen maken. Wordt vervolgd! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen