vrijdag 28 augustus 2015

Boho hippie sieradensets


Ik ben echt dol op de boho hippie trend die tegenwoordig heerst in modeland en die ik trouwens al lang en breed had zien aankomen via pinterest, mijn favoriete manier om mezelf te trakteren op een dosis schoonheid en inspiratie. Mijn kledingkast ziet er ook al aardig hippie-ig uit (gecombineerd met een vleugje fifties chic). Dat vroeg natuurlijk om een aantal sieraden die erbij passen!



Ik begon met deze hanger die gemaakt is van een oude roze armband. Ik was van plan om er opnieuw een armband van te maken maar dan omwikkeld met zilverdraad en kleine glaskraaltjes, die helaas niet heel goed te zien zijn op de foto. Ik vond de kleur lichtkoraal zo mooi dat ik besloot om er toch maar een hanger van te maken, omdat ik zelf vaker een ketting met oorbellen draag en niet zo vaak armbanden. 

De vorm in het midden stelt een gestileerde vrouw voor en symboliseert de innerlijke godin voor. Godinnen blijven toch een grote inspiratie voor mij. (Bekijk hier andere blogberichten over godinnen.) Ik heb de 'godin' omwikkeld met roze opaal die prachtig kleurt bij de glaskraaltjes die ik al gebruikt had. De 3 'stralen' die je om de figuur heen ziet stellen innerlijke kracht voor.

Zelf draag ik het liefste mooi lange oorbellen en ik wilde graag uitproberen of grote boho oorbellen ook draagbaar bleven. Je wilt tenslotte ook niet rondlopen met een uitgerekte oorlel. De bijpassende godinnen oorbellen bleken heel licht te zijn en prettig te dragen. Ik vond het ook erg mooi staan bij mijn gezicht en ben van plan om nog meer oorbellen te ontwerpen voor in de webshop.


Als tweede was deze bijzondere ketting aan de beurt. Ik heb 'm gemaakt van een vintage broche die blijkbaar uit Mexico komt (want dat staat er achterop) en is gemaakt van sterling zilver ingelegd met turkoois en bloedkoraal vermoed ik. Ik draag zelf nooit broches, maar wilde toch een manier vinden om dit toch te dragen. Daarom heb ik er een ketting aan gemaakt van amazoniet en zonnesteen die mooi passen bij de kleuren van de broche. Ik vond het grappig om er oorbellen bij te maken met vogelhuisjes eraan, omdat er vogeltjes zitten op de hanger. Het is een heel bijzonder geheel geworden! 

Op dit moment gebruik ik deze sieradensets voor mezelf, maar ik ga zeker nog aan de slag met andere boho hippie sieraden voor in de webshop! Heb je zelf een leuk idee voor een sieraad of set? Ik maak 'm graag voor je! Stuur in dat geval even een berichtje via het contactformulier hiernaast.

Hier kun je nog mijn pinterest inspiratiebord bekijken dat geheel gewijd is aan godinnen!

2 opmerkingen: