vrijdag 19 juni 2015

KleurenKracht: Korenbloemblauw!



Vandaag in KleurenKracht: Korenbloemblauw! Ik zou eigenlijk deze week een andere kleur bespreken, maar toen zag ik deze prachtige bloemen staan aan de kant van het fietspad waar ik elke dag langs kom en ik kon het niet laten om ze mee te nemen! Veldbloemen herinneren me aan vroeger toen ik ze als klein meisje ging plukken met mijn vader.Ik kijk al een paar dagen met veel plezier naar deze prachtige blauwe bloemen.

De kleur korenbloemblauw is een prachtige felle kleur die staat voor: visie, focus, intuïtie via beelden, verbeeldingskracht en dromen. Blauw hoort bij de zesde of derdeoogchakra. Er wordt van het 'derde oog' - dat op de plek van je pijnappelklier tussen je beide ogen zit - gezegd dat het alles kan waarnemen wat voor de andere 2 'gewone' ogen onzichtbaar is en daardoor kan het ons zowel letterlijk als figuurlijk een visie voor de toekomst geven. Door korenbloemblauw bij je te dragen of in je ruimte te hebben stimuleer je deze eigenschappen bij jezelf.


De edelsteen die de kleur korenbloemblauw heel dicht nadert is lapis lazuli. Een prachtig diepblauwe steen zoals je kunt zien op de foto. Sodaliet lijkt er heel erg op, maar bevat meer lichte en witte plekjes door de steen heen. Hieronder zie je een aantal sieraden die ik gemaakt heb met lapis lazuli en sodaliet. Ik ben van plan om ook nog een maan hoofdsieraad te maken met lapis lazuli. Zodra die af is zal ik 'm hier ook bij plaatsen.

Levensboom met lapis lazuli

Verschillende oorbellen met lapis lazuli en sodaliet, de oorbellen rechtsboven hebben ook nog chrysacolla.

De meeste ontwerpen zijn verkrijgbaar via de webshop. Kun je iets niet vinden in de shop? Stuur me dan even een berichtje via het contactformulier hiernaast.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten