woensdag 17 juni 2015

Het symbool van de Flower of Life


De laatste tijd is het hier even wat stiller geweest, omdat ik het even druk had met moeder en echtgenoot zijn. Als ik het even druk heb met andere zaken kom ik vaak niet toe aan het ontwerpen van een heel sieraad, maar heb ik vaak wel even tijd om te tekenen of in mijn art journal te 'kliederen'. Op facebook had ik hele mooie houten Flower of Life onderleggers gezien en tijdens het tekenen kwam ik al kliederende op het idee om de Flower of Life te tekenen en er geplastificeerde matjes van te maken waar je je kristallen op uit kunt stallen! 

Afbeelding gevonden via deze link.

De Flower of Life - of gewoon Bloem des Levens in het Nederlands - staat voor de oorsprong en de bouwstenen van het leven. Hierboven zie je heel goed afgebeeld waarom! De Flower of Life moet je eigenlijk 3 dimensionaal zien, maar wordt vaak 2 dimensionaal weergegeven als een mandala met allemaal cirkels die elkaar een beetje overlappen. Het is een heel oud symbool dat lange tijd alleen voor ingewijden bekend was. 

Tegenwoordig wordt de Flower of Life veel gebruikt in sieraden en als 'onderlegger' om een zogenaamd 'crystal grid' op te maken. Als je een crystal grid maakt leg je volgens je intuïtie kristallen in een symmetrische vorm neer, waardoor de kristallen samen ook een mandala vormen. Je kunt de stenen gebruiken waar je je toe aangetrokken voelt. Het is een mooie vorm om naar te kijken dus dat levert al meer harmonie in je omgeving. Verder kun je verschillende positieve betekenissen geven aan je 'grids' zodat je gedurende de dag er af en toe bij stil kunt staan. Hieronder heb ik 2 voorbeelden gemaakt.


Regenboog Flower of Life met amethist, sodaliet, bergkristal, citrien en fluoriet. Herinnert mij aan: Helderheid


Zwart-witte Flower of Life met amethist, serpentijn (zie je die in de vorm van een hartje?!) en rozenkwarts. Herinnert mij aan: ZelfLiefde.



Eerder maakte ik al deze Flower of Life ketting die nog steeds te koop is in de webshop. Lees meer over de Bloem des Levens ketting van echt zilver in deze blogpost.

Interesse in een Flower of Life matje met kristallen die je erop kunt leggen? Ik maak graag een persoonlijk pakketje voor je. Stuur me even een berichtje via het contactformulier hiernaast als je interesse hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen