woensdag 13 mei 2015

KleurenKracht: Zonnebloemgeel!


Vandaag staat de kleur zonnebloemgeel in het zonnetje! Ik zeg 'zonnetje' want geel doet de meeste mensen meteen denken aan zon en zomer en ik zal ook maar meteen bekennen: ik heb jarenlang een grondige hekel gehad aan deze kleur! Wat zou dat over mij zeggen? Laten we snel beginnen om te kijken welke associaties er nog meer bij geel horen.

Geel staat naast de associatie met zon voor de volgende eigenschappen: optimisme, stralend zijn, vrolijkheid, hoop, glorie, maar ook voor macht, haat, angst en arrogantie. De kleur geel hoort bij de derde - de zonnevlecht - chakra, die staat voor je gevoel voor eigenwaarde en je zelfvertrouwen. Mmm, van dat laatste kon ik wel wat meer van gebruiken een paar jaren geleden inderdaad. 

Ik begin nu weer steeds meer zelfvertrouwen te krijgen, omdat ik mezelf steeds meer mezelf laat zijn en lekker creatief bezig ben, wat heel belangrijk is voor mij. Hoe zit dat bij jou? Houd je van de kleur geel of juist niet? En hoe zit dat met jouw eigenwaarde?

Je kunt gele edelstenen bij je dragen om meer zelfvertrouwen te stimuleren. Voorbeelden van gele edelstenen zijn: citrien (mijn favoriet tegenwoordig), gele calciet en rutielkwarts. Er zit ook geel in ametrien, een bijzondere steen waar zowel amethist als citrien in zit.

Hier zie je een aantal ontwerpen waarin ik gele edelstenen heb gebruikt.


Statement ketting met citrien hanger aan een ketting van citrien, rozenkwarts en hematiet. Lees hier meer over deze bijzondere ketting.


KleurenKrachtCadeautje geel met armband en oorbellen met citrien en 2 citrien knuffelsteentjes

Verder zitten er ook gele edelstenen - citrien en rutielkwarts - verwerkt in de regenboog/chakra collectie die ik eerder al liet zien in deze blogpost. Hier zie je een overzichtsfoto van deze kleurrijke collectie.


Geselecteerde ontwerpen zijn nog te koop in de webshop en op Etsy.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen