woensdag 27 mei 2015

KleurenKracht: Grasgroen!


Vandaag bespreken we de KleurenKracht van grasgroen, ook een lezerssuggestie. Als je zo naar de foto kijkt zie je de kracht er meteen in. Ok, eerlijk is eerlijk, ik heb de foto iets bewerkt zodat de kleur van het gras beter uitkwam, maar toch, dit is de natuurlijke kleur van mijn gras in dit prachtige voorjaarsseizoen!

Grasgroen doet ook meteen denken aan lente, een nieuw begin, jeugdigheid en de bloeiende natuur. Grasgroen doet ook denken aan gezondheid en heling, rust en stralende frisheid. Een heerlijk vitaal kleurtje dus!

In de chakraleer is de vierde chakra groen. Deze hartchakra staat liefde en overvloed. Als je contact maakt met je hart weet je altijd wat je moet doen en zal alles moeiteloos naar je toe stromen. 

Het ziet er dus naar uit dat groen vooral als een positieve kleur wordt gezien. Groen staat echter ook voor gif, jaloezie en ziekelijkheid. Het is dus maar net hoe je het bekijkt. Wat heeft jouw voorkeur? En kun je wel wat meer van die positieve eigenschappen gebruiken? Draag dan veel groen!

Edelstenen die echt die felle grasgroene kleur hebben zijn zeldzaam. De steen die ik in mijn verzameling heb die er het dichtste bij in de buurt lijkt te komen is unakiet. De stenen die je op de foto ziet zaten in het pakket edelstenen die ik laatst aangeschaft heb. Ik heb er nog geen sieraden mee gemaakt, maar dat zal vast wel komen!

Unakiet

Andere edelstenen die groen zijn, maar niet per se grasgroen zijn: aventurijn, mosgroen, amazoniet en malachiet. Ik laat hieronder een aantal groen ontwerpen zien.

Appelboom met aventurijn en granaat. Lees er hier meer over.

'Leaf of Lorien' met mosagaat. Lees er hier meer over.

Levensboom muur- of raamhanger. Lees er hier meer over.

De sieraden zijn verkrijgbaar in de webshop. De grote levensboomhanger gebruik ik als 'uithangbord' op markten en fairs.

Grasgroen was een lezerssuggestie. Wil jij je eigen lievelingskleur hier ook terugzien? Geef dan hieronder je reactie welke kleur je de volgende aflevering terug wilt zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen