dinsdag 14 april 2015

KleurenKracht: Turquoise!

Vandaag lanceer ik een nieuwe rubriek op mijn blog: KleurenKracht! Ik heb een grote passie voor kleur. Daarom werk ik graag met edelstenen in verschillende kleuren, maak ik graag intuïtieve kunst en draag ik elke dag kleurige kleren. Verschillende kleuren hebben roepen voor mij verschillende emoties op. Dit geldt voor de meeste mensen ook al is niet iedereen zich hier bewust van. 

Vanaf nu zal ik regelmatig een kleur bespreken met de bijbehorende associaties die die kleur bij mij en in het algemeen oproepen. En de eerste kleur is turquoise waarvan de mensen die mij kennen weten dat het mijn favoriete kleur is! Als ik aan het winkelen ben kan ik bijna niet langs turquoise kleding lopen zonder het te bewonderen!



De naam turquoise is afgeleid van de edelsteen turkoois die al eeuwenlang gebruikt wordt om sieraden en amuletten van te maken. De kleur staat voor rust, eigenwijsheid, zelfexpressie, creativiteit, communicatie en bescherming (vanwege het vroegere gebruik van turkoois in amuletten). Turquoise hoort bij de 5e chakra, de keelchakra.


Als turquoise je favoriete kleur is betekent dat dus dat je veel van de bovengenoemde eigenschappen bezit, óf dat je juist meer aandacht zou moeten besteden aan bijvoorbeeld je zelfexpressie. Hoe zit dat bij jou? Voor mij klopt het in ieder geval helemaal als ik lees wat er allemaal bij mijn favoriete kleur hoort!

Vorige week heb ik weer een aantal nieuwe edelsteenkralen gekocht waaronder turkoois en daar heb ik gisteren al een paar nieuwe ontwerpen mee gemaakt. Ik werd er helemaal blij van om met deze prachtige zeekleur te werken!



Ik gebruik ook heel graag turquoise in mijn schilderijen en tekeningen. Hier zie je een aantal kunstkaarten die ik gemaakt heb. Ik kan het niet helpen om mijn favoriete kleur aldoor terug te laten komen!



Wat is jouw favoriete kleur? En welke kleur of kleuren zou jij graag terugzien in de nieuwe rubriek KleurenKracht? Laat het me weten hieronder! Binnenkort weer een nieuwe blogpost over een andere kleur!

De sieraden zijn verkrijgbaar in de webshop. De kunstkaarten zijn ook te koop. Heb je daar interesse in? Stuur me dan even een berichtje via het contactformulier hiernaast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten