dinsdag 28 april 2015

KleurenKracht: Fuchsia!


Na de vorige aflevering van KleurenKracht! kreeg ik zulke leuke reacties, bedankt daarvoor! Ik kreeg van lezers ook een aantal suggesties voor kleuren die ik nog zal gaan bespreken. De eerste daarvan is fuchsia.

Fuchsia is een prachtige knalroze kleur zoals je hierboven op de foto van mijn orchidee kunt zien. De kleur fuchsia is een uitermate vrouwelijke kleur en is dan ook zelden de lievelingskleur van mannen. Behalve dat fuchsia dus voor vrouwelijkheid staat, staat het ook voor onvoorwaardelijke liefde, door veel mensen aardig gevonden worden, schoonheid, zorgen voor, romantiek en hoop. Wat een prachtige eigenschappen!

De kleur fuchsia komt niet vaak voor in edelstenen. De enige steen die ik tot nu heb kunnen vinden die in de buurt komt is rhodochrosite. 

Foto gevonden op deze pagina
Als je andere stenen tegenkomt die knalroze of fuchsia eruit zien is het meestal bijgekleurde agaat.

Een andere edelsteen die in de buurt komt is rhodoniet, maar die edelsteen is toch meer lichtroze van kleur. Hier zie je een levensboom met rhodoniet (verkrijgbaar in de webshop).


In de volgende aflevering van KleurenKracht! zal ik de kleur zonnebloemgeel, een andere lezerssuggestie, bespreken. Heb jij nog een andere lievelingskleur die je graag hier besproken zou zien? Laat het me hieronder weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen