dinsdag 21 april 2015

In opdracht gemaakt: Ketting en ring met turkoois


Bergkristal is de edelsteen van de maand en turquoise lijkt wel de kleur van de maand te zijn in april! Ik mocht vorige week namelijk deze prachtige statement ketting maken voor iemand die de regenboog chakra ketting had gezien op de Diezijn Leuk markt in Groningen tweede paasdag.



In deze ketting zit bergkristal verwerkt zowel in de grote stenen als in de kralenketting waaraan de stenen bevestigd zijn. Daarnaast heb ik turkoois gebruikt en blauwe agaat. Het is een heel gebalanceerd geheel geworden met mooie blauwe kleuren.

Diegene voor wie de ketting is gemaakt kwam ook nog op het idee om er een mooie ring bij te maken, wat ik natuurlijk superleuk vond om te doen! Ik ben direct aan de slag gegaan en heb eerst 2 proefringen gemaakt aangezien ik nog niet zoveel ervaring had in het maken van ringen. Het was erg leuk om er mee te oefenen.



Na de twee proefringen was de derde ring was raak! Op de bovenstaande foto zie je hoe het is geworden. Ik heb de ring verpakt in één van de appelboomdoosjes die ik een tijd geleden al zelf beschilderd had.



Voor deze opdracht heb ik eerst een hele doos (ook zelf beschilderd) edelsteentjes gekocht zodat ik genoeg keuze had qua kleuren en vormen van de stenen. Ik heb nog een heleboel knuffelstenen over zoals je kunt zien, dus ik ben zeker van plan om nog een paar van zulke kettingen te maken in verschillende kleuren. Heb je ook interesse in zo'n mooie statement ketting? Stuur me dan even een berichtje via het contactformulier hiernaast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten