maandag 9 maart 2015

Samenspel van rozenkwarts en granaat

Afgelopen week maakte ik deze ketting af. Ik was er al een tijdje mee bezig en wilde eerst een zwangerschapsketting maken van rozenkwarts met een levensboompje dat ook rozenkwarts bevatte. Dat bleek toch niet zo mooi te zijn bij elkaar. Ik miste wat pit. Daarom voegde ik deze levensboom met granaat toe.



Granaat is een hele mooie dieprode steen die heel krachtig overkomt. De steen staat voor wilskracht, doorzettingsvermogen en optimisme. Het is ook de steen die bij de Oudhollandse godin Brigida hoort. Deze godin hoort bij het allereerste begin van de lente. Granaat werd ook vaak gebruikt in de borstplaat van hogepriesteressen (bron: Godinnen van eigen bodem).

Over rozenkwarts schreef ik al in deze blogpost. Deze roze edelsteen combineert prachtig met het rood van de granaat. Rozenkwarts hoort bij de Oudhollandse godin Ostara. Dit is de godin van de volle lente.

Deze edelstenen maken samen dus een prachtige lentegodinnenketting! Ik heb de ketting 'Brigida' genoemd omdat die godin mij het meeste aanspreekt. Hij is nu verkrijgbaar in de webshop.


Omdat ik zo lekker bezig was heb ik ook nog deze oorbellen gemaakt met dezelfde kleuren. Het zijn een paar proefjes die ik eerst voor eigen gebruik houd, maar ik ben van plan om later de oorbellen ook voor de shop te maken in verschillende kleuren. Wat is jouw favoriete ontwerp? Laat het me weten hieronder!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen