zaterdag 14 maart 2015

Inspiratie opgedaan in het Rijksmuseum van Oudheden


Gisteren ben ik met mijn gezin in Leiden geweest waar we het Rijksmuseum van Oudheden bezochten. Mijn zoon is erg gefascineerd door het oude Egypte op het moment. Toen ik een jaar of 10 was las ik zelf alles wat ik kon vinden over Egypte, dus het leek me leuk om hem kennis te laten maken met de eeuwenoude voorwerpen van deze cultuur. 

Ik vond het zelf ook heel inspirerend omdat er natuurlijk ook veel sieraden te bewonderen waren. Ik heb niet alleen een paar prachtige Egyptische sieraden gefotografeerd, maar ook een geweldig mooi bewaarde Oud-Nederlandse fibula. Ik vind de ketting rechtsonder het mooiste met die bladvormige kralen eraan. Ik zal de foto's bewaren voor inspiratie voor nieuwe ontwerpen.


Verder heb ik ook heel veel mooie godinnenbeeldjes ontdekt. Linksboven is Nehalennia, een Oud-Nederlandse godin, linksonder is Astarte uit het Midden-Oosten, rechtsonder verbeeldt de zielenvogel uit Egypte en rechtsboven zie je de wereldberoemde Venusbeeldjes verzameld van over de hele wereld. Ik wist niet eens dat ze in Nederland waren op het moment!

Ik vond het geweldig om de Venus van Willendorff in het echt te zien. Hoewel het een heel klein beeldje is vond ik het toch erg bijzonder. Het is een heel mooi gemaakt beeldje. Superleuk om eens in het echt te zien!

Het was heerlijk weer dus we konden ook nog eens lekker in het zonnetje een broodje eten. Hier een klein fotootje van mezelf :) Ik droeg mijn levensboomoorbellen waar ik zelf dol op ben. Wie weet wat deze inspiratietrip nog zal gaan opleveren... Wordt vervolgd!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten