zaterdag 28 februari 2015

Godinnenbeeldje met roze opaal, toermalijn, jaspis, zonnesteen en rozenkwarts


Deze week maakte ik dit godinnenbeeldje. Ik was op zoek naar een beeldje om misschien te kopen, maar er was maar erg weinig keuze en de beeldjes die er waren vond ik niet mooi. Daarom besloot ik er maar zelf eentje te maken! Dit is weer een mooi voorbeeld van hoe ik vaak ge├»nspireerd raak. Ik was begonnen met een idee dat ik ergens op etsy had gezien en geleidelijk aan werd het beeldje iets heel anders.

Ik begon met het idee om er een soort boomgodin van te maken, maar vond het middenin m'n project toch mooier om van de armen een soort 'vleugels' te maken. Ze staat met haar 'wortels' stevig op een stuk hout en haar gezicht is gemaakt van een spiraal. Zowel de boom als de spiraal zijn hele oude godinnensymbolen. 

De godin heeft zachte en warme kleuren die me aan vrouwelijkheid doen denken. In het midden heeft ze een mooie rozenkwarts steen en als 'armen' heeft ze roze opaal, toermalijn, jaspis en zonnesteen. Ik heb het beeldje gemaakt met gegalvaniseerd ijzerdraad zodat het stevig blijft en op mijn altaartje kan staan. Hier zie je wat foto's hoe het beeldje bij mij thuis staat.



Dit beeldje heb ik voor mezelf gemaakt. Als je ook interesse hebt in een godinnenbeeldje met edelstenen naar keuze stuur dan een berichtje via het contactformulier hiernaast!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen