woensdag 18 februari 2015

DrakenTotem ketting en mandala

De laatste tijd word ik erg geïnspireerd door draken, natuurlijk niet in de laatste plaats door de derde film van The Hobbit. Ik ben een grote LOTR en Tolkien fan en vond de draak in die film geweldig. De draken die mij echter nog meer inspireren zijn draken die grote wijze wezens zijn met enorm veel aardse kennis. Deze draken stralen een soort natuurlijk autoriteit uit zonder te manipuleren - anders dus dan Smaug in The Hobbit.

Aan dit type draak dacht ik toen ik deze ketting maakte. Ik noem de ketting de 'DrakenTotem' en dit is de eerste ketting in mijn collectie speciaal voor mannen. Later zal ik daar meer over vertellen in mijn volgende blog. 


De ketting bevat een prachtige diepgroene aventurijn die ik gewrapt heb ik 'geweven' zilverdraad. Ik heb het stuk afgemaakt met houten kralen aan een zwart koord. Het geheel is heel krachtig geworden vind ik! Geschikt voor een stoere Hobbit, Dwerg of Man!


Dragon Shaman schrijft op zijn blog dat de drakentotem staat voor:
“Leadership, magical prowess, vitality, mastery, insight, divine illumination, protection from outside evil forces from all directions, grounded energy, fulfillment of potential, inspiration, longevity, personal happiness, greatly increased riches, infinite wisdom, luminous beauty, majesty, indomitable spirit and strength, invisibility, power of transformation and metaphysical knowledge.”
Dat zijn heel wat mooie eigenschappen! Dit inspireerde mij niet alleen om de ketting te maken, maar ook om deze intuïtieve mandala te maken die ik 'DrakenEnergie' noem. Ik associeer deze kleuren met draken. Net als de ketting komt deze mandala heel krachtig op mij over. Het was heel fijn om ermee bezig te zijn en na te denken over deze mythische wijze wezens.

'DrakenEnergie' 2015, Pastelpotlood op papier

De DrakenTotem ketting zal binnenkort verkrijgbaar zijn in de webshop. Heb je interesse in de mandala? Stuur me dan even een berichtje via het contactformulier hiernaast.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen