maandag 8 december 2014

De Reis van de Heldin


Ik sta deze maand in 'De Reis van de Heldin'! De Reis van de Heldin is een inspiratieboek van Peter de Kuster voor creatieve vrouwen (en mannen) die erover denken om van hun passie hun werk te gaan maken. Het boek staat vol met tips en adviezen hoe je je hart kunt gaan volgen en succesvol kunt worden met wat jij het liefste wilt doen.

Ik sta helemaal achter de missie om meer mensen te stimuleren hun eigen passie te leven en hun hart te volgen. Tenslotte is dat wat ik ook doe en wil blijven doen. Zoals voor veel mensen was het voor mij niet gemakkelijk om erachter te komen wat die passie dan was. Ik ben er de laatste jaren al mee bezig om mijn passie weer te ontdekken, sinds mijn ontslag als docent Frans in 2008.

In het begin bleef ik het veel te veel zoeken in dingen die ik gedaan had als student en als docent. Gaandeweg kwam ik erachter dat ik veel verder terug in de tijd moest gaan, naar hoe ik als heel klein meisje was. En wat deed ik toen? Ik was vrijwel de hele dag, elke dag bezig te knutselen, te tekenen en nieuwe creatieve ideeën aan het onderzoeken!

Daarom leef ik nu vooral vanuit mijn creativiteit en laat die aan de basis staan van alles wat ik verder nog doe. Op dit moment komt die creativiteit vooral in de vorm van het maken van sieraden die je hier hebt kunnen zien, maar ik teken ook heel graag. Als ik even geen zin heb om zelf actief te zijn en ik even rust nodig heb, vind ik het heerlijk om andermans kunst te 'consumeren'; lezen, muziek luisteren, films kijken, maar ook rondneuzen op pinterest zijn mijn favoriet!

Pinterest heeft me bijvoorbeeld heel erg geholpen om opnieuw te ontdekken wat ik mooi en leuk vindt. Het hielp me om mijn creativiteit weer te herkennen en mijn enthousiasme weer opnieuw aan te steken. Zo ben ik eerst begonnen de ideeën van anderen te bekijken en van daaruit ben ik bezig om steeds meer mijn eigen (leef)stijl te ontwikkelen. Een heel enerverend proces!

Wil jij ook jouw passie weer ontdekken? Dan zal ik je zeker aanraden om dit boek te lezen! Er staan ook een aantal oefeningen in om te ontdekken wat jij nou werkelijk wilt en waar jij nou echt goed in bent. Verder staat mijn eigen verhaal er natuurlijk ook in! Laat je me weten wat je ervan vindt als je het gelezen hebt?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen