dinsdag 18 november 2014

Nieuwe technieken: Amethist hanger met zilverdraad

Vorige week had ik me opgegeven voor een online cursus wire wrappen waarin ik een aantal nieuwe technieken heb geleerd. John Farris was de docent. Hij maakt zelf ontzettend mooie en ingewikkelde amuletten - kijk hier maar eens - en leerde ons de basisbeginselen waarmee hij werkt. Als het goed is komt er ook nog een gevorderden cursus die ik ook graag wil gaan doen.



Vandaag heb ik een aantal technieken uitgeprobeerd en dit is het resultaat. Ik heb een grote, gefacetteerde amethist kraal gewrapt met zilverdraad en aan een ketting gehangen van zilverdraad en een lichtere kleur amethist. 

Ik vond het erg leuk om iets nieuws uit te proberen en had al een tijdje geleden een aantal mooie edelstenen gekocht voor dit doel. Er liggen nog rozenkwarts, aventurijn, tijgeroog, agaat en citrien te wachten. Ik houd er het meeste van om met de ruwe stenen te werken, maar ik heb ook een aantal gepolijste en/of gefacetteerde stenen gekocht. Je kunt dus uitkijken naar een aantal mooie nieuwe hangers binnenkort! Ik kijk er in ieder geval naar uit om ze te gaan maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten