dinsdag 25 november 2014

Handgesmede ontwerpen van AardeKracht

Zoals ik al eerder schreef heb ik dit najaar een cursus edelsmeden gedaan. Ik heb verschillende technieken geleerd en heb daarmee allerlei nieuwe ontwerpen gemaakt, die ik graag wil laten zien in deze blog. 

Deze ring is gemaakt van een messing ring met een koperen bloem erop. Het was mijn eerste echte handgemede project. Ik wil deze ring nog laten verzilveren, want de prachtige glanzende koperkleur is helaas al dof geworden. Ik heb ook een edelsteen cabochon gekocht die in de bloem geplaatst zal worden als die is verzilverd.



Deze ring is gemaakt van sterling zilver en een driehoekige blue lace agaat die ik al jaren ongebruikt in een kastje had liggen. Het is een mooie elegante ring geworden. De ring zal binnenkort verkrijgbaar zijn.






Alweer een ring gemaakt! Deze keer heb ik een elfenvleugel uitgezaagd in messing en rondgemaakt zodat je 'm als ring kunt dragen. De ring draagt heel comfortabel omdat de achterkant smaller is dan de voorkant. Ik zal deze ring ook nog laten verzilveren. Dat geeft net dat beetje meer elegance.





De ZonneGodin ketting heb ik uitgebreid beschreven in een aparte blogpost. Klik hier om over deze bijzondere ketting te lezen.

De ZonneGodin ketting is inmiddels verkocht via de webshop.






De MaanGodin ketting heb ik ook in een aparte blogpost beschreven. Klik hier om te lezen over het tweelingzusje van de ZonneGodin ketting.

De MaanGodin ketting is te koop in de webshop.





Dit is het laatste ontwerp dat ik gemaakt heb tijdens de cursus. Ik heb de Bloem des Levens uitgezaagd uit een plaatje sterling zilver. De hanger zal aan een edelsteenketting komen met regenboog/chakra kleuren. Kijk hier voor de afgemaakte ketting. De ketting is verkrijgbaar in de webshop.


Ik ben zeer tevreden over de resultaten van de edelsmeed cursus en ben blij dat ik nu weet hoe ik moet solderen, ringen mooi rond kan krijgen en ontwerpen netjes uit kan zagen. Ik zal in de toekomst vast nog vaak van deze technieken gebruik gaan maken. 

Wat is jouw favoriete ontwerp? Laat het me weten hieronder!

2 opmerkingen:

  1. Ik vind ze allemaal erg mooi, maar de elvenvleugelring springt er wel uit voor mij. Bijzonder en heel sierlijk. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Laurien! Ik probeerde laatst te reageren op jouw blog, maar dat lukte helaas niet, omdat ik geen wordpress blog heb. Zal het nog eens proberen binnenkort!

      Verwijderen