vrijdag 7 november 2014

Gehuld in juwelen: de ZonneGodin Ketting


Vorige week schreef ik al dat ik bezig ben de godinnen van weleer te bestuderen en dat dat me al heel wat inspiratie opleverde. In het boek 'De godin' van Shahrukh Husain las ik dat godinnen vroeger vaak met de zon of de morgen- en avondster werden geassocieerd. Ze werden ook vaak als liefdesgodinnen vereerd die heel veel van juwelen en bloemen hielden en vaak afgebeeld werden gehuld in veel sieraden. Dat inspireerde mij tot het maken van deze Zonnegodin ketting.


Ik heb de zonnestralen aan het spiralende zonnetje gesoldeerd en als het er zo uit ziet zou je denken: 'Dat komt nooit goed!', maar het is echt prachtig geworden.

De zon is van echt zilver (925) en ik heb er een ketting bij gemaakt van verzilverd draad met echte zonnesteen.
Komende week ga ik bezig met een Maangodin ketting die in dezelfde stijl gemaakt zal worden.

Deze ZonneGodin ketting is inmiddels verkocht via mijn webshop.

4 opmerkingen:

  1. Mooi geworden! Leuk om het proces te zien, ik vind de ketting en vooral de warme kleur ook heel goed passen bij de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Leuk dat je m'n blog hebt gelezen :)

      Verwijderen
    2. :) Leuk ook om te lezen! Mooi om de thema's achter de sieraden te leren kennen, ik heb zo'n vermoeden dat we een hoop gedeelde interesses hebben. En mooie sieraden maak je, niet alleen de zonnehanger!

      Verwijderen
    3. Bedankt! Ja volgens mij hebben we veel dezelfde interesses. Ik zal je blijven volgen! ;)

      Verwijderen