donderdag 25 september 2014

Wat is wire wrapping?

'Wirewrapping' is een Engels woord voor het werken met metaaldraad ('wire') waarbij je de ene draad om de andere heen draait ('wrapping'). Ik gebruik het liefste zilverdraad voor mijn ontwerpen, maar werk ook wel met gekleurd aluminium- en koperdraad. Omdat metaal zo'n flexibel materiaal is, kun je er alle kanten mee uit en volop mee experimenteren. 


Wat heb je nodig als je wilt 'wire wrappen'?

Je hebt niet veel nodig voor het maken van wire of draad sieraden. Als je net begint met wire wrapping is het handig om een zacht materiaal te nemen zoals aluminium. Als dat goed gaat kun je na een tijdje overgaan op zilverdraad of koperdraad en kralen en/of edelstenen gaan toevoegen.

Verder heb je een aantal tangetjes nodig: een platbektang, een rondbektang en een kniptang. Ik heb de mijne gekocht via een online kralenwinkel, maar je kunt ze ook vinden in de bouwmarkt (Tip als je weinig budget hebt: kijk eens bij de Action!).



Tips, tricks of idee├źn nodig? Ik heb op mijn pinterestbord 'Wire Wrapping' al meer dan duizend ontwerpen en tutorials verzameld! Neem vooral eens een kijkje!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen