vrijdag 26 september 2014

DIY: Bestempelde papieren cadeauzakjes

Zelf je eigen cadeauzakjes maken is supersimpel, het ziet er geweldig uit en het geeft je cadeautjes ook nog eens een heel persoonlijke touch. Hierbij geef ik je wat tips hoe je zelf papieren cadeauzakjes kan maken met leuke stempels erop.


Wat heb je nodig?
  • stuk karton iets groter dan de zak die je wilt maken
  • 1 rol inpakpapier (ik heb gekozen voor bruin inpakpapier, wat je voor een paar euro kunt kopen bij de kantoorboekhandel)
  • schaar
  • lijm
  • stempels
  • evt. leuke stickers en/of lintjes
Stap 1:
Maak van het karton een voorbeeldzak wat je over kunt trekken. Ik heb gekozen voor zakjes van 14 x 20 cm. Maak er aan de onderkant en aan één zijkant een extra strook aan. Daar moet straks de lijm op waarmee je het zakje kunt dichtplakken.

Stap 2:
Leg het model op het pakpapier en trek zoveel zakjes over als je wilt maken.





Stap 3:
Knip de zakjes uit.


Stap 4:

Vouw de extra strookjes naar binnen toe. 

Stap 5:
Doe wat lijm op de extra strookjes en plak het zakje dicht.

Stap 6:
Versier het zakje met stempels of stickers, wat je maar wilt!



Stap 7:
Stop je cadeautje in het zakje, plak het zakje dicht met een leuke sticker en misschien een lintje erbij en het cadautje is klaar om te geven!

Als je wat koopt in mijn webshop wordt het altijd feestelijk verpakt in zo'n zakje of in een andere leuke verpakking, want iedereen verdient wel eens een cadeautje of je het nu voor jezelf koopt of voor een ander!

Laat me weten wat jij gemaakt hebt van deze tutorial!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen